Opel Mokka pierwszej generacji okazał się naprawdę solidnym sukcesem komercyjnym. Drugie wcielenie zaś pod kątem projektowym było pierwszym dzieckiem rewolucji w gamie niemieckiego producenta. Jak jednak wygląda sytuacja z awariami? Jakie usterki spotkamy najczęściej w przypadku Opla Mokki?
Opel Mokka – historia modelu
Opel w ostatnich latach przechodzi naprawdę sporą metamorfozę. Połączenie się koncernów FCA oraz PSA (Opel był członkiem tego drugiego) w ogromny konglomerat Stellantis był dla niemieckiego producenta naprawdę ważnym krokiem. Polityka międzynarodowego konsorcjum dość mocno zmieniła kierunek, w jakim obecnie podąża firma z siedzibą w Ruesselsheim. Nie chodzi tutaj jednak tylko i wyłącznie o politykę marki czy o typ auta, jaki konstruuje, ale również o kwestie designu. W tym aspekcie naprawdę wiele ma do powiedzenia Opel Mokka. Dlaczego jednak pod tym względem ten miejski crossover jest aż tak specjalny?
Opel Mokka zadebiutował na rynku w 2012 roku i był kolejnym pojazdem, który chciał podpiąć się pod rosnącą popularność crossoverów na naszym europejskim rynku. Opel zdążył w porę, bowiem Mokka stała się jedną z pierwszych alternatyw ze Starego Kontynentu dla bijącego wszelkie rekordy popularności Nissana Juke’a. Choć pod kątem designu oraz ewentualnego zastosowania nowoczesnych technologii Mokka X nie porywała, odniosła pokaźny sukces marketingowy. Co prawda klienci nie rzucali się na ten model tak, jak na japońską konkurencję, lecz w mniej niż rok do Opla wpłynęło aż 100 tysięcy zamówień na jego nowego miejskiego crossovera. W pięć lat zaś osiągnięty został pułap 500 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy. Niewątpliwie był to spory sukces marketingowy i mimo mieszanych opinii prasy, tego akurat nie można niemieckiej marce zabrać.
Odświeżona Mokka, która została unowocześniona zarówno pod kątem wyglądu, jak i systemów komfortu oraz bezpieczeństwa, zjawiła się na rynku w 2016 roku. Od tamtego momentu ten samochód nazywano Mokka X – literka na końcu nazwy miała naprawdę spore znaczenie, bowiem w tamtym okresie w taki właśnie sposób Niemcy oznaczali samochody, które są albo SUV-ami, albo crossoverami.
W ogólnym rozrachunku nie można było mówić tu o rewolucji – ta miała dopiero nadejść. W 2020 roku Opel zaprezentował drugą generację Mokki, która zaczęła wytyczać szlak innym modelom pod kątem nowego języka stylistycznego – Opel Vizor. Z nazwy zniknęła literka X, a samo auto stało się o wiele bardziej zaawansowane technologicznie. Design podzielił fanów marki, lecz nie można odebrać jednego – nowe Ople od tego momentu naprawdę zaczęły się wyróżniać.
Opel Mokka – dane techniczne najnowszej generacji modelu
Nowa Mokka zmniejszyła się względem swojego poprzednika. Długość 4151 mm, szerokość 1791 mm oraz wysokość 1531 mm to niewiele nawet mając na uwadze fakt, że mówimy o segmencie SUV-B. Bagażnik o pojemności 350 litrów przy takich wymiarach jest jednak akceptowalny, a miejsca we wnętrzu bez problemu starczy na pięć osób.
Opel Mokka – najczęstsze usterki w najnowszej generacji
Opel Mokka drugiej generacji jest tak naprawdę dostępny sprzedaży od około półtora roku, dlatego trudno jest powiedzieć o usterkach, które wychodzą na drodze eksploatacji. Użytkownicy auta wspominają jednak o usterkach fabrycznych, które niemal natychmiast skutkowały odesłaniem pojazdu do serwisu. Najczęściej mowa jest tutaj o systemach bezpieczeństwa oraz komfortu, a także o naprawdę głośno piszczących hamulcach, co ma mieć miejsce już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.
Opel Mokka – najczęstsze usterki w starszych modelach
W przypadku pierwszej generacji można o najczęstszych usterkach powiedzieć o wiele więcej. Kierowcy zaskakująco często mówią tutaj na przykład o blokujących się szybach czy zamku centralnym, niepoprawnie działającym czujniku opon, diodach licznika i ogólnych problemach z systemami elektrycznymi i elektronicznymi. Możemy również poczytać o niezbyt trwałym sprzęgle, filtrze cząstek stałych, problemami z napędem na tylną oś, a także pęknięcia kolektorów ssących.