Gdy Nissan wprowadzał na rynek trzecią serię swojego Nissan X-Trail, Qashqai bił rekordy popularności. Tym niemniej to właśnie większy brat Qashqaia jest uważany przez Nissana za najlepiej sprzedającego się SUVa – sprzedano już ponad 800tys. aut. Japoński koncern postanowił iść dalej – pozostawić gabaryty X-Traila, ale zastosować bryłę Qashqaia – tak właśnie powstał ich flagowy SUV trzeciej generacji.
X-Trail nie jest typowym autem terenowym i nigdy do takiego miana nie pretendował. Jest to raczej duże, wygodne auto dla całej rodziny. Auto jest wygodne zarówno na asfaltowej drodze, jak i leśnych drogach. Bagażnik w trzeciej generacji auta ma aż 565 litrów, a po złożeniu siedzeń prawie 2 metry sześcienne. System audio BOSE Premium zapewni radość korzystania z multimedialnych gadżetów, wbudowana nawigacja pomoże w dotarciu do celu, a system hamowania awaryjnego zapewni bezpieczeństwo podróżującym.
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail to SUV średniej wielkości debiutujący w 2001 roku. Podobnie jak Patrol i Terrano tak i Nissan X-Trail został dostosowany do pokonywania przestrzeni poza drogami i jest to element, który odróżnia go od drugiego SUV-a w ofercie Nissana, od Qashqaia. Tak więc mimo, że oba to SUV-y, to samochody te nieco odbiegają pod względem użyteczności.
Konkurentami Nissana X-Trail są np. Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V.
Nissan X-Trail I generacji
Pierwsza wersja zabierała na pokład 5 osób i bagaż w przedziale o pojemności 420 litrów, co nie było wielkim osiągnięciem. Z silników obecne były 2 benzyniaki (140 i 165 KM) i diesel (136 KM). Skrzynia to automat 4 biegowy lub manual 5 lub 6 biegów. Warto wspomnieć, że na rodzimym rynku była dostępna wersja z silnikiem o mocy 280 KM. Ogłoszenia motoryzacyjne wciąż prezentują te już jak by nie było 20 letnie pojazdy.
Nissan X-Trail II generacji
2007 rok to II generacja X-Traila dzielącego już płytę podłogową z Qashqaiem i Renault Koleosem. Auto ma napęd na przednią oś, 4×4 wymaga dopłaty. Zmieniono reflektory i zderzaki. Pojawił się nowy turbodiesel o pojemności 2 litrów z mocą 150 i 175 KM. Przekładnia manualna lub automatyczna o 6 przełożeniach jak i bezstopniowa skrzynia CVT, która okazała się wysoce awaryjna.
Nissan X-Trail III generacji
W 2013 roku pokazano III generację Nissana X-Trail. To auto zdecydowanie różniło się od poprzedników, nastąpiła zmiana w kierunku auta typowo terenowego. Okrągłe kształty, ostre linie nawiązują do Qashqaia. Dodano 2 miejsca w 3 rzędzie siedzeń.
Silnik ma pojemność 1,6l (benzyniak 160 KM, diesel 130 KM). Skrzynia manualna lub automatyczna Xtronic z 6 przełożeniami. Napęd na przód lub 4×4. Samochody używane III generacji nie mają jednak takiego powodzenia jak Qashqai.
Nowy Nissan X-Trail już w 2020 roku
Nowy Nissan X-Trail dostępny już jest w Chinach, jednak na europejskie wydanie musimy poczekać do 2022 roku. Nie wiadomo jakie będą silniki, ponieważ w zależności od rynku Nissan może zdecydować o odmiennym napędzie niż w USA czy Chinach. Z informacji wiemy, że napęd 4×4 będzie w wersji II generacji.
Historia Nissana X-Trail
Mija właśnie 2 dekady odkąd produkowany jest Nissan X-Trail. To samochód zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2000 roku, ale pierwszy pojazd zjechał z linii montażowej rok później. Bazuje na płycie podłogowej Nissana Almera, Primiera i choć ma zacięcie sportowe, można go nawet porównać z Qasqai-em to odróżnia go od niego przystosowanie do jazdy terenowej.
Sprzedano go już w milionie sztuk nabywców więc trudno się dziwić, że ogłoszenia motoryzacyjne dominują z tym modelem. III generacja X-Trail jest sprzedawana na całym świecie. X-Trail ma bliźniaka, to Renault Koleos zbudowany na bazie II generacji X-Traila.
Nissan X-Trail – pierwsza generacja
Auto od początku nawiązywało do modeli terenowych. Zwiększony prześwit, opcjonalny napęd na 4 koła, miejsce dla 5 osób. Pod maską 2 benzynowe silniki lub 1 diesel. Benzyna to 2 i 2,5l R4 (140 i 165 KM), diesel to 2,2l początkowo 114 KM, a po liftingu w 2003 roku otrzymał dodatkowe 22 KM. 4-stopniowy automat lub 5 czy 6-biegowa skrzynia ręczna. Na rynku japońskim X-Trail dostępny był jeszcze z silnikiem 280 KM. 2003 rok to niewielkie zmiany obejmujące wygląd zderzaków i świateł. Samochody używane z I generacji nadal można kupić z drugiej ręki.
Nissan X-Trail – II generacja
2007 rok to II generacja X-Traila. Auto dzieli płytę podłogową z Qashqaiem i Renault Koleosem. X-Trail ma teraz napęd na przednią oś, a napęd na 4 koła wymaga dopłaty. W 2010 roku zdecydowano się odświeżyć model, zmieniono reflektory z przodu i z tyłu i nieco przemodelowano zderzaki.
Nowy turbodiesel o pojemność 2l i mocy 150 lub 175 KM. Przekładnia manualna lub automatyczna (obie o 6 przełożeniach) i nowa bezstopniowa skrzynia CVT (niestety bardzo awaryjna).
Nissan X-Trail – III generacja
2013 rok to III generacja X-Traila. Stylistyka już nie nawiązuje tak bardzo do aut terenowych, model ma okrągłe kształty, nawiązuje designem do Qashqaia. Otrzymuje dodatkowe 2 miejsca w III rzędzie, a pod maską obecny jest jedynie silnik o pojemności 1,6 litra: Benzyniak 160 KM i diesel 130 KM. Przeniesienie napędu to 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia Xtronic. Auta używane początku III generacji kupimy dzisiaj w cenie od ok. 50 000 zł.
Akcesoria do X-trail
Inżynierowie Nissana zadbali o dodatki do modelu X-Trail. Dzięki nim spersonalizujesz swój samochód, będzie on atrakcyjny i na pewno inny niż samochody na ulicach. Oryginalne akcesoria spełniają standardy Nissana i są objęte gwarancją nawet do 5 lat w przypadku aut dostawczych. Akcesoria do samochodów osobowych mają 3 lata gwarancji.
Akcesoria select do Nissana X-Trail
To akcesoria projektowane i produkowane przez Nissana lub takie, których producent został uznany przez firmę jako ten potrafiący spełnić wyśrubowane normy. Tutaj gwarancja na akcesoria jest różna, a szczegóły poznasz przeglądając ich katalog.
Akcesoria dla narciarzy
Bezwątpienia będą do uchwyty na narty jak i nakładki na przedni zderzak, boki. Transport nart z racji ich gabarytów możliwy jest tyko na dachu, a przez specjalny bagażnik będą one odpowiednio zamocowane i bezpieczne. Nakładki na nadwozie ochronią lakier w przypadku spotkania ze zmrożonym śniegiem, a na pewno uatrakcyjnią wygląd.
Warto pomyśleć o owiewkach na drzwi i maskę. Na pewno milej jest cieszyć się aurą zimową z uchylonym oknem, a nie ma nic bardziej denerwującego od kropli deszczu, które mogą wpaść do wnętrza. Unikaj kiczowatych owiewek, jakie prezentują ogłoszenia motoryzacyjne. Tam często widać, na zdjęciach oferowanych aut źle dopasowane elementy. Kup coś co pasuje do nadwozia. Samochody używane mają często zniszczony przód maski. Przed tym ochroni Cię owiewka na maskę.
Akcesoria wnętrza
Podświetlenie wnętrza sprawi, że auto będzie wyglądało zupełnie inaczej. Możesz założyć do auta ochronne, podświetlane listwy progowe, czy oświetlenie zewnętrzne.
Kierowca doceni nakładki sportowe na pedały, a pasażerowie podwójne gniazdo usb do ładowania urządzeń elektronicznych jak komórki, czy tablety.
W kwestii bezpieczeństwa doskonale sprawdzi się kratka oddzielająca przestrzeń bagażową. To bardzo praktyczne uzupełnienie auta. Jeśli już mówimy o bezpieczeństwie, to nie zapomnijmy o kołach. Opony założysz na felgi ze stopów metali lekkich. Do wyboru są rozmiary 17-19”, w ponad 18 wzorach.